Terjunan Cinta

16 01 2009

Apabila saya membaca akhbar Harian Metro dan Kosmo pada hari ini terpampang berita yang pada saya agak mengejutkan, di mana Seorang Wanita dari Taman Pelangi, Johor Bharu, cuba terjun dari bangunan tiga tingkat di sebuah bangunan di Taman Pelangi, Johor. Mengikut cerita sebagai dilapor, wanita tersebut menghadapi masalah rumahtangga. Walau bagaimanapun dengan kecekapan Pasukan Bomba dan Penyelamat, Larkin sempat menyambut wanita itu dan wanita tersebut terselamat daripada maut. wanita tersebut hanya mengalami kecederaan ringan sahaja.. Pengajaran daripada berita ini:- Janganlah mengambil jalan mudah untuk menyelesaikan masalah dengan membunuh diri..selesaikan dengan fikiran yang waras. Dengan membunuh diri bukannya boleh menyelesaikan masalah 100%. Moga Allah swt memberi taufik dan hidayah kepada wanita malang itu.


Actions

Information

11 responses

17 01 2009
Aidaroha@Haida

alahai.. nape tak pikir panjang.. kalo mati sia2 je kematian tu. nasib baik masih panjang umur..

bila emosi melebihi akal.. bila nafsu melebihi iman..

17 01 2009
✖cikin✖

jgn ikot ati sgt
nsib umo pnjg ag

17 01 2009
fahmi latiff

asstarrfirullahallazzim.

mengucap panjang fahmi tengok artikel ni……..

jgn main2 ngan mati kalau tak tahu…. ibarat 10kuku jari 10kuku kaki yg dicabut dalam keadaan sedar….tu sikit jer…

tq sir nik kongsikan info ni..:)

17 01 2009
sir NIK

salam,,,aidaroha@haida..terima kasih sudi ulas dlam artikel ni…ya betul..perlulah banyak berfikir jgn terlalu ikutkan hati saja..tq

17 01 2009
sir NIK

salam….cikin..tkasih respons..

17 01 2009
anida anuar

saya dah tengok berita hari ni sabtu 17hb…murung rupanye wanita ni.teringat kekasih lama..patut ke begitu sir

17 01 2009
sir NIK

salam….tq anida…memang tak patut buat mcm tu..jangan fikir bunuh diri tu boleh selesaikan masalah..

18 01 2009
tieha

eh… rendah ngat tu tingkat 3… nape x naek yg tinggi agi…. huhuhu… ape la org zaman skrg ni…. ade mslh kit… trus dah xleh nk pk panjang….. mintak di jauhkan r wt keje2 gtu….

18 01 2009
sir NIK

terima kasih tieha…rendah ya..nanti dia orang lompat klcc pulak nanti..tq komen

18 01 2009
Aisyah

salam semua…ni plak komen miss chah bila terbaca berita ttg ppuan tu..kesian kat dia kan..sebab tekanan perasaan , xde tempat nak mengadu…hingga buat kptsn terjun bangunan…bagi miss chah, dia x salah sebab time tu dia memang mengalami gangguan perasaan… kita boleh kata mcm2 sebab kita tak alami apa yang dia rasa…dengan akal yang tidak rasional, emosi yang tak stabil, macam2 tidakan manusia boleh lakukan..harap kawan2 semua tak salahkan perempuan tu yer..kita berdoa supaya dia dapat petunjuk..

18 01 2009
sir NIK

salam….betul tu..Cikgu Asiyah tentu tahu dan faham..Cikgu Aisyah kan terlibat dengan kaunseling..tentu lebih memahami..kesian wanita tu..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: