persimpangan isyarat ( dalam perjalanan pulang dari sekolah)

13 01 2009

Lampu kuning…
tiba-tiba bertukar warna..
brek kecemasan ditekan..
menanti..
jalan berbahang..
mata berpinar…
menahan terik mentari..
seketika..
hati berbicara..
merawang fikiran..
panas dunia..
masih bisa dilindungi..
guna saja payung..
atau topi..
atau menumpang redupan pepohon..
bagaimana nanti panas di sana..
apakah ada..
yang boleh dibuat bumbung..
saat mentari benar-benar di bumbung kepala..



berhenti seketika di persimpangan isyarat..
segera mengingatkan aku..
tentang solat..
tentang zakat..
tentang taubat..
tentang akhirat..
dalam dunia yang sudah hilang..
rasa selamat..
rasa hormat….


Actions

Information

8 responses

13 01 2009
Fahidayati Ramli

sirNik tqvm sebab melawat blog saya… [or i shud call u cikgu?]

13 01 2009
erisya nor

salaams sir nik…wahhhhh sudah tukar wajah! maklumlah bila dah tambah mekap…bertambah lah cantik…sori tak jawab n amik award lagi. petang ni baru internet ok🙂

13 01 2009
en_me

gambar kepala putus kat entri bawah itteww sungguh ngerii.. tak patut tampal kat sittewww.. aper motif bro.. uhuhu, salammmz

13 01 2009
Miss Izah Mohamed

salam sir
penuh makne tersirat tu..

13 01 2009
sir NIK

salam….Fahidayati..boleh panggil cikgu tak ada masalah..:))

13 01 2009
sir NIK

salam..erisya nor..tak apa lambat2 pun tak apa..tq kerana sudi melawat blog saya.

13 01 2009
sir NIK

salam..en_me, begitulah kejam nya laknattulah bangsa Yahudi..

13 01 2009
sir NIK

salam….miss Izah, sajak biasa saja tu Miss Izah, apapun tq kerana sudi memberi sedikt ulasan..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: