Peristiwa yang jarang berlaku di sekolah

7 01 2009

GPK HEM sedang membawa murid ni ke kelas

meronta-ronta tak nak masuk kelas..
Seperti yang saya dah sebut sebelum ni, awal tahun ni minta-minta tak de la murid yang menangis tak nak masuk kelas ( Tahun 1 ), rupa-rupanya ada berlaku pada hari ni..Puas kejar/puas pujuk tak mahu jugak..murid ni meraung sekuat hati tak nak masuk kelas..semalam dah mak dia dok tunggu dalam kelas ..( rasa lain lak kalau ada penjaga dok belakang, aku sedang mengajar..teringat masa-masa pratikum dulu..).. maka jam 7.05 pagi tadi, sebaik aku sampai, semua kecoh. sempat saya suruh beberapa pengawas cuba bantu murid ni..masih degil jugak.. last..aku bawa murid ni ke kantin makan kuih..alhamdulillah..lepas tu ok..sampai waktu balik.. Moga kejadian ni tak berlaku lagi….

Actions

Information

8 responses

7 01 2009
Miss Izah Mohamed

uiks, sir smpt snap pic ke?? hehe

tp kn bese laa tu.. student baru mmg cmtu. kot2 dorang xpnh masuk tadika b4 dorang skool so dorg xbiase laa.. xde xperience.. uhuhu

tp bagus laa sir boleh pujuk budak tu..πŸ™‚ siap bg mkn kuih lg.. ehhe

7 01 2009
Aidaroha@Haida

masih belum ada keyakinan diri lagi tu.. mungkin bila dah jumpa kawan yg serasi suka nak gi sekolah..

7 01 2009
sir NIK

salam..saya sedang snap pic utk aktiviti perhimpunan pagi.. tetiba lak..peristiwa ni berlaku..hanya kebetulan….x tau nak wat apa..ajak makan kuih..(bukan saja makan kuih..siap gelak lagi..dengar saya wat lawak..) :))

7 01 2009
sir NIK

salam…Aidaroha@Haida.. tq kerana sudi melawat cerana blog..catatan anda semua sangat di hargai

7 01 2009
Mak Su

heh heh, nangis nangis jerit jerit dapat kuih..cikgu baeekkk…

saya pun nak buat ler (hopefully tak ada orang bagi penampar free)

hahaha

7 01 2009
sir NIK

salam..mak su :)) saya dah biasa dengan budak2..tahu la sikit sebanyak cara2 nak pujuk…:)). tq kerana respons..

8 01 2009
Lis Indra

Sabar ya Sir….,
Memang harus dengan bujukan halus untuk anak seusianya.

Semoga tetap semangat!!!

πŸ™‚

8 01 2009
sir NIK

salam..terima kasih Lis Indra..itu yang selalu gunakan..:)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: