luahan rasa buat abang: Dr.Nik Abd.Aziz

3 01 2009
Assalamualaikum..wbt.. semoga abag berada dalam rahmat Allah swt selalu. Abang apa khabar? entahlah mengapa hati saya menjadi tidak keruan kerana terfikirkan abg. Sebelum saya menitipkan bicara, saya memohon ampun dan maaf andainya kata-kata saya dalam blog ini mengganggu dan mengguris hati abg..tak terniat untuk saya menyingung perasaan abg..jauh sekali untuk melukakan hati abg.. Abag, agak-agaknya sudah berapa tahun kita tidak berjumpa? saya rasa sudah menjangkau 4 tahun lebih, dalam masa 4 tahun lebih itulah kita tidak pernah berhubung, bersms, jauh sekali untuk mengutus surat, kita bagaaikan orang asing, seolah-olah tidak ada pertalian keluarga. Abg, bila saya pulang ke kampung, abg akan mencari alasan untuk tidak berada di rumah, apabila saya pulang ke Kota Bharu, abg akan kembali ke rumah ayah, mengapa abag? Kalau ada apa-apa perkara yang melukakan hati abg saya memohon maaf…kalau ada apa yang terguris saya juga memohon maaf..mungkin ada yang tidak saya sedari. abag, kita hanya dua beradik sahaja di dalam dunia ini, abglah abg saya dunia dan akhirat, tapi sikap abg terhadap ayah sangat-sangat saya kesalkan. Cuba fahami ayah, sebagai orang tua, perasaannya mudah tersentuh, sedikt sahaja pun mungkin hati ayah terasa. Abang, kita di dunia ini hanya sementara saja, kembailah seperti dahulu.. Abag, sejak ibu pergi menyahut panggilan ilahi, abg sangat jauh berubah. Saya kadang-kadang sangat kesal dengan sikap abg yang pada pandangan saya, membelakangkan ayah. Itu yag saya marah.. Abg, tanpa ayah dan ibu, siapalah kita di dunia ini. Itu perlu abag sedar, kejayaan abg dan saya adalah berkat daripada doa ayah dan ibu. Ayah tidak minta kita membalas segala pengorbanan tersebut, cukuplah sekadar menghormatinya..pada ayah itu cukup memadai. Abg, ayah sudah lanjut usia, garisan-garisan di dahi dan pipinya lambang pahit jerih ayah membesarkan kita berdua..mintalah ampun pada ayah, selagi ayah masih bernafas..ayah pasti memaafkan semua kesalahan abg.. Abang, saya sedar sebagai manusia di dalam dunia ini tidak semua yang sempurna, tidak dapat lari daripada membuat silap, yang penting kesedaran untuk memohon maaf. Walaupun hampir 4 tahun kita terputus hubungan, saya tetap mendoakan akan kebahagiaan abg dengan isteri abg, itu tidak pernah luput dalam doa-doa saya pada abg, setiap kali dalam solat-solat saya, saya tidak putus-putus mendoakan kebahagiaan abg, akim, anak buah abag, sering bertanya akan abg, tapi apa boleh buat, abg terus mendiamkan diri, teus memuutuskan tali persaudaraan kita.. abg..maafkan saya sekali lagi andainya kata-kata dalam blog ini mengguris hati abg..saya tidak pernah membenci abg pun.. akhir kata, selamat menyambut tahun baru 2009 buat abg, semoga di tahun baru ini memberi seribu rahmat pada keluarga kita..insyallah..
wasalam..

Actions

Information

4 responses

4 01 2009
Miss Norhamizah Mohamed

salam sir..
sedihnye kisah ni..
nape jd cmtu? lame btol 4thn tu klu xpnh bersua muka & betegur sapa..
mest dah rasa janggal barangkali..

mungkin ade sumthing yg abg sir nik pndam tp blum terluah..
bdoalah agr pintu hatinye tbuka 1 hari nanti.. insyaAllah..

hope sir sabar laa ye..

4 01 2009
sir NIK

🙂 tq

7 01 2009
Ayu

sedih nyaa..

baru sempat nk jenguk entry poknik ari nih.. sibuk arr.. biasa la.. skul dah mula kan..

anyhow.. air dicincang xkan putus..

7 01 2009
sir NIK

salam…tq ayu..saya dalam dunia blog ni masih baru. masih bertatih.. apapun sabar sajalah..

Leave a Reply

